Celková sledovanost pořadů se díky tzv. odloženému sledování a přehrávání z archivu může zvýšit až o desítky procent. Podle loňských statistik například hlavní večerní pořady ČT1 v televizi zpětně sledovalo dalších pět až sedm procent a v internetovém archivu iVysílání je vyhledalo dalších čtyři až osm procent diváků. Vyplývá to z materiálu Hodnocení plnění veřejné služby ČT za rok 2014.
Nárůst sledovanosti ČT ilustruje na seriálu První republika, který v televizi vidělo v průměru 1,35 milionu diváků 4+. Odložená sledovanost, kterou umožňují některé typy přijímačů, tento počet navýšila o 89 tisíc lidí a na internetu do 30 dnů seriál sledovalo dalších 100 tisíc diváků. Podobně sledovanost rostla u seriálových taháků jako Případy 1. oddělení nebo Neviditelní.
Televize uvedla, že obliba on-line přehrávání souvisí s větší dostupností a rychlostí internetu, který se stává klíčovou platformou pro cílové skupiny do 30 let. ČT proto s výzkumnou agenturou Mediaresearch vyvinula metodiku schválenou Asociací televizních organizací (ATO) a srovnatelnou s tradičním peoplemetrovým měřením. Data z internetu poskytuje výzkumná agentura Gemius.
"V tuto chvíli na mediálním trhu probíhají diskuse o podobě budoucího crossmediálního měření. Metodika srovnávající výkony těchto dvou mediatypů ze dvou datových zdrojů z hlediska sledovanosti pořadů na internetu je srovnatelná s metodikami, které se používají jinde ve světě," uvedla vedoucí výzkumu programu a auditoria ČT Renata Týmová.
ČT upozornila, že u některých typů pořadů může být podíl on-line sledovanosti pořadů ještě významnější. Například druhou řadu docusoap Čtyři v tom, vysílanou na ČT2 v nedělním prime-time, si "odloženě" pustilo téměř 18 tisíc diváků, na internetu během následujících 30 dní dokonce 61 tisíc diváků, což znamenalo celkový nárůst o 20 procent diváků.
Oblibu on-line přehrávání potvrzují také údaje o návštěvnosti webových stránek ČT, podle nichž archiv iVysílání loni navštívilo meziročně o 17 procent více uživatelů. Nárůst zaznamenal i kmenový web www.ceskatelevize.cz, kterému měsíční počet unikátních návštěvníků stoupl o 14 procent, zatímco u zpravodajského webu www.ct24.cz meziroční přírůstek činil 12 procent. Rekordní nárůst návštěvnosti o 54 procent vykázal sportovní web www.ctsport.cz především díky velkým sportovním akcím v loňském roce.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist