23 zaměstnanců České televize tvrdí, že vedení zasahovalo do zpravodajství ve prospěch Miloše Zemana a SPOZ. Sepsali proto stížnost, kterou předali Radě ČT.

V ní uvádějí konkrétní příklady, ve kterých podle nich k ovlivňování zpravodajství došlo. Mluví o cenzuře příspěvků o prezidentově "viróze", neodvysílání tiskové konference Karla Schwarzenberga na téma Benešových dekretů či upřednostňování Zemanova spojence Michala Haška proti šéfovi ČSSD Bohuslavu Sobotkovi.

Mezi podepsanými je také moderátorka Daniela Drtinová a zástupce šéfredaktora zpravodajství Adam Komers, který zároveň působí v odborech.

"Není možné, aby to tam doutnalo po chodbách, aby si to lidé mezi sebou vypravovali a nepojmenovalo se to," říká Komers v rozhovoru pro IHNED.cz.

V srpnovém rozhovoru jste říkal, že nabízíte vedení ČT spolupráci v boji proti politickým tlakům. Jak zmiňovaná spolupráce vypadá?

Spolupráce může být jen tam, kde je o ni nějaký zájem. Celá ta věc se ale zametala pod koberec. Měli jsme pocit, že nebyl zájem se tím v České televizi vážně zabývat. A hlavně ty věci pokračovaly dál, proto jsme se obrátili na Radu ČT.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se