S lidmi pro lidi, Volím pravici, Popereme se za vás... Strany se snaží nalákat voliče na více či méně povedené slogany. Server IHNED.cz oslovil marketingové experty, aby hesla zhodnotili.

"Pan Babiš by měl poslat děkovný dopis ODS. Oni vysvětlují pravicovým voličům, proč neutéct k levici. A ti, které přesvědčí, zvolí ANO, protože jim nabízí důvěryhodnější volbu," říká Jan Binar z McCann Erickson Prague.

Kritiku tentokrát sklízí za své motto "Víme, kam jdeme" i TOP 09, která je jinak známá povedenými kampaněmi. "Claim má vyvolávat emoci, vést k diskusi, debatě. Právě to podpis naší kampaně dělá, je jen na TOP 09, zda budeme schopni veřejnosti tuto cestu představit," sdělil volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček.

Heslo zemanovců "Zastavili jsme Kalouska" podle některých odborníků zabere. Ondřej Obluk z Ogilvy & Mather se ale ptá, kdo ho zastavil? "Slogan pobaví. Ale jak to tedy je? Zastavila Kalouska mimoparlamentní strana, nebo nadstranický prezident?"

Podívejte se na rozbor jednotlivých sloganů. Hodnotí je marketingoví experti Eda Kauba (Havas WW Prague), Vilém Rubeš (brand consultant), Jan Faflík (VCCP Prague), Jan Binar (McCann), Ondřej Obluk (Ogilvy & Mather), Tomáš Nádr (Havas WW Digital) a Ben Olšanský (Inspiro Solutions):

ČSSD: Prosadíme dobře fungující stát

Ondřej Obluk: Textařsky není co vytknout, ale správný slogan má být uvěřitelný. To je zde kámen úrazu. Proč by se to mělo ČSSD povést nyní, když minulé pokusy selhaly?

Vilém Rubeš: Obecný, nijak zavazující příslib typu "Zasadíme se o slunečné jaro".

Jan Faflík: Takové heslo by fungovalo jen v kombinaci s dokonale důvěryhodnou osobností.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se