Před volbami se ukazuje, že téměř žádná politická strana neumí využívat sociální sítě. Často sdílejí jen články z ostatních médií a prezentují volební program.
Tím ale potřebnou odezvu u uživatelů nezískají. "Musí umět vyvolat diskusi, otvírat témata a následně být v diskusi aktivní. Plus vždy zafunguje nebrat se smrtelně vážně a komunikaci odlehčit," říká marketingový odborník Ondřej Obluk z Ogilvy & Mather.
Z příspěvků většiny stran je cítit, že jsou nucené, chybí jim vtip a nadhled. "Je bohužel hodně vidět, že strany sociální sítě využívají, protože mají pocit, že musí, že se to od nich očekává," tvrdí Martin Ježek z Inspiro Solutions.
Strany proto mají raději billboardy než internet.
Často se ale také stává, že ze sociálních sítí dělají inzertní plochu. "Problém, který vidíme i u našich klientů, je neochota do sociálních sítí investovat. U stran je to stejné. A když už se rozhodnou tu fanpage založit, předají její správu PR oddělení jako další místo, kam pouze posílají novinky a nahrávají fotky. Facebook prostě není plocha, na kterou se nalepí vizuál stejně jako na billboard," dodává Jan Binar ze společnosti McCann.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.