Politické strany se podle sociologa a politologa Jana Hartla proměnily v uzavřené kluby, jejichž členům nejde ani tak o veřejné blaho, jako o vlastní kariéry. Zakladatel výzkumné agentury STEM rovněž připomíná, že z politiky mizí dlouhodobá témata. „Politici reagují hlavně na okamžité podněty, věnují se jen tomu, co je in, co frčí a o čem lidé chtějí slyšet,“ míní. Přičemž i u vážných věcí dávají přednost heslům od marketérů před trpělivým vysvětlováním svých postojů. V rozhovoru se také zamýšlí, proč k takovému „smrštění“ domácí politiky došlo a do jaké míry si za něj mohou sami voliči.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdy se začala česká politika odtrhávat od běžného života.
  • Proč politici preferují hesla a populistické chování.
  • Jakým způsobem lze dosáhnout toho, aby se politici začali zajímat o závažné problémy.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.