Politické strany se podle sociologa a politologa Jana Hartla proměnily v uzavřené kluby, jejichž členům nejde ani tak o veřejné blaho, jako o vlastní kariéry. Zakladatel výzkumné agentury STEM rovněž připomíná, že z politiky mizí dlouhodobá témata. „Politici reagují hlavně na okamžité podněty, věnují se jen tomu, co je in, co frčí a o čem lidé chtějí slyšet,“ míní. Přičemž i u vážných věcí dávají přednost heslům od marketérů před trpělivým vysvětlováním svých postojů. V rozhovoru se také zamýšlí, proč k takovému „smrštění“ domácí politiky došlo a do jaké míry si za něj mohou sami voliči.
Co se dočtete dál
- Kdy se začala česká politika odtrhávat od běžného života.
- Proč politici preferují hesla a populistické chování.
- Jakým způsobem lze dosáhnout toho, aby se politici začali zajímat o závažné problémy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.