Před prezidentskými volbami společnost Semantic Visions jako jediná spočítala, že do 2. kola postoupí kandidáti Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg. Podobnou metodu použila i teď, aby odhadla vítěze eurovoleb.
Podle ní drtivě vyhraje hnutí ANO. Za ním se umístí ČSSD a na třetím místě skončí TOP 09.
Společnost neprováděla předvolební průzkum, ale analyzovala, jak často se o daných stranách v posledních osmi týdnech mluvilo. A v potaz brala i to, jestli to byly zmínky negativní, či pozitivní.
"Na základě provedených analýz a úspěšných predikcí si můžeme dovolit tvrdit, že o volebních výsledcích rozhoduje všeobecná známost politických stran a jejích lidrů (celkový počet článků a zmínek v médiích), jejich vnímání (poměr pozitivních a negativních zmínek v médiích) a v neposlední řadě jejich vzájemná dynamika," uvedl ředitel Semantic Visions František Vrabel.
Výzkumníci analyzovali celkem 264 110 článků na zpravodajských serverech a blozích. Naopak sociální sítě do výzkumu nezahrnuli.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.