Buďte trpěliví, bez vaší pomoci to nezvládneme, požádal řidiče ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS), když v dubnu představoval podrobné plány modernizace dálnice D1. A na cestu mezi Prahou a Brnem doporučil místo auta speciální vlaky Českých drah D1 Express.
„Cestování vlakem bude pohodlnější než čekat v kolonách,“ řekl tehdy Stanjura.
Modernizace právě odstartovala, ve čtvrtek se jako první začaly opravovat úseky mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou (104.–112. km) a Lhotkou a Velkou Bíteší (153.–162. km).
Stavaři uzavřeli rychlejší levé pruhy, aby ve středovém dělicím pásu mohli rozebrat svodidla. Jezdit by se však mělo dál ve dvou, byť zúžených pruzích v každém směru.
Následovat ale budou výjimky: třeba už tuto sobotu 11. května, kdy bude provoz ve směru na Prahu sveden do jednoho směru.
Zhruba do měsíce by pak měly začít práce na dalších dvou úsecích – mezi Šternovem a Psářemi (41.–49. km) a Loktem a Hořicemi (66.–75. km).
Postupná šestiletá modernizace celých 160 kilometrů bude stát odhadem 14 miliard korun.
Čeká na řidiče skutečné peklo a dlouhé kolony? Jak ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic naplánovalo práce na jednotlivých úsecích D1? Bude se pracovat i v noci? Proč se rovnou dálnice nerozšíří na šest pruhů? Ptali jste se ministra dopravy Zbyňka Stanjury.
V pátek 10. května pak bude od 10 hodin hostem on-line rozhovoru na IHNED.cz šéf Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.