Buďte trpěliví, bez vaší pomoci to nezvládneme, požádal řidiče ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS), když v dubnu představoval podrobné plány modernizace dálnice D1. A na cestu mezi Prahou a Brnem doporučil místo auta speciální vlaky Českých drah D1 Express.
„Cestování vlakem bude pohodlnější než čekat v kolonách,“ řekl tehdy Stanjura.
Modernizace právě odstartovala, ve čtvrtek se jako první začaly opravovat úseky mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou (104.–112. km) a Lhotkou a Velkou Bíteší (153.–162. km).
Stavaři uzavřeli rychlejší levé pruhy, aby ve středovém dělicím pásu mohli rozebrat svodidla. Jezdit by se však mělo dál ve dvou, byť zúžených pruzích v každém směru.
Následovat ale budou výjimky: třeba už tuto sobotu 11. května, kdy bude provoz ve směru na Prahu sveden do jednoho směru.
Zhruba do měsíce by pak měly začít práce na dalších dvou úsecích – mezi Šternovem a Psářemi (41.–49. km) a Loktem a Hořicemi (66.–75. km).
Postupná šestiletá modernizace celých 160 kilometrů bude stát odhadem 14 miliard korun.
Čeká na řidiče skutečné peklo a dlouhé kolony? Jak ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic naplánovalo práce na jednotlivých úsecích D1? Bude se pracovat i v noci? Proč se rovnou dálnice nerozšíří na šest pruhů? Ptali jste se ministra dopravy Zbyňka Stanjury.
V pátek 10. května pak bude od 10 hodin hostem on-line rozhovoru na IHNED.cz šéf Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.
Online rozhovor
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist