Jeden z nejuznávanějších českých odborníků na dopravní stavitelství František Lehovec z pražského Českého vysokého učení technického patří mezi pamětníky, když se 12. července 1971 otevíral první úsek dálnice D1. Měřil celkem 21 kilometrů a vedl z Prahy do Mirošovic.
"Tehdy ho slavnostně otevíral místopředseda federální vlády. Průměrná cena prvních úseků byla 30 milionů korun," uvedl Lehovec v on-line rozhovoru
Za čtyřicetiletou existenci se původní úsek protáhl až do Brna, přesto patří D1 k nejkritizovanějším dopravním tepnám v Česku. Nedávné prasknutí silnice na 52. kilometru ukázalo, v jak špatném stavu nejstarší dálnice je.
Jak vnímá František Lehovec úterní výročí D1? Stavělo se před 40 lety lépe než dnes? Pomůže chystaná oprava dálnici tak, jak slibuje Ředitelství silnic a dálnic?
Expert na dopravu odpovídal na otázky čtenářů IHNED.cz
Online rozhovor
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist