Řeší milionové odstupné pro bývalé manažery, ale i problematické zakázky z minulosti. „Je tu asi deset kauz, které podrobíme detailnímu šetření, jednou z nich jsou třeba SMS jízdenky. Výsledky čekáme asi za dva měsíce,“ slibuje po necelém čtvrtroce ve funkci nový ředitel pražského dopravního podniku Vladimír Lich.

HN: Z každé jízdenky měl jejich dodavatel čtvrtinový podíl. Jak chcete podmínky nastavit vy? 

 Bylo by ideální, kdybychom vlastnili software a neplatili nikomu nic. Nevím, proč mají nějaká procenta chodit do záhadných firem v zahraničí.

HN: Jaké další smlouvy prověřujete?

Jde přibližně o deset různých smluv, například nákup poradenských, právních či marketingových služeb.

Dvě nabídky od jednoho akcionáře

HN: Narazil jste na podobný případ, jako byly jízdenky od společnosti Neograph?

To zatím ne. Ale jsou tendry, které někde záhadně končí a my se je snažíme rušit, kde to jde. Jeden z posledních případů je výběrové řízení na bezpečnostní služby asi za 130 milionů ročně. Dostali jsme dvě nabídky a obě firmy měly stejného akcionáře. Takové věci zkrátka smrdí.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se