Řeší milionové odstupné pro bývalé manažery, ale i problematické zakázky z minulosti. „Je tu asi deset kauz, které podrobíme detailnímu šetření, jednou z nich jsou třeba SMS jízdenky. Výsledky čekáme asi za dva měsíce,“ slibuje po necelém čtvrtroce ve funkci nový ředitel pražského dopravního podniku Vladimír Lich.
HN: Z každé jízdenky měl jejich dodavatel čtvrtinový podíl. Jak chcete podmínky nastavit vy?
Bylo by ideální, kdybychom vlastnili software a neplatili nikomu nic. Nevím, proč mají nějaká procenta chodit do záhadných firem v zahraničí.
HN: Jaké další smlouvy prověřujete?
Jde přibližně o deset různých smluv, například nákup poradenských, právních či marketingových služeb.
Dvě nabídky od jednoho akcionáře
HN: Narazil jste na podobný případ, jako byly jízdenky od společnosti Neograph?
To zatím ne. Ale jsou tendry, které někde záhadně končí a my se je snažíme rušit, kde to jde. Jeden z posledních případů je výběrové řízení na bezpečnostní služby asi za 130 milionů ročně. Dostali jsme dvě nabídky a obě firmy měly stejného akcionáře. Takové věci zkrátka smrdí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.