Už žádní usměvaví lidé, jen strohé informace o názvu, složení nebo zemi původu a k nim varování před nebezpečím pití alkoholu. Tak by podle představ ministerstva zdravotnictví v budoucnu měla vypadat reklama na alkoholické nápoje. Úřad změny navrhl koncem ledna ministerstvu kultury v připomínkovém řízení k novele zákonů o provozování rozhlasového a televizního vysílání a audiovizuálních službách na vyžádání.

"Obsah a forma obchodních sdělení týkajících se alkoholických nápojů by měla být lépe vymezena, aby se snížila jejich atraktivita pro mladistvé a další ohrožené skupiny obyvatelstva," napsalo ministerstvo zdravotnictví v důvodové zprávě k předloženým připomínkám.

Reklama na alkohol nesmí být v současnosti zaměřená na lidi mladší 18 let, spojovat jeho pití s úspěchem ve společnosti nebo ironicky hodnotit abstinenci.

Navržená pravidla ji svazují mnohem více. Například z reklamy zcela vytlačují veškeré živé bytosti. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se