Zaměstnanci zpravodajství Českého rozhlasu v poledne poslali generálnímu řediteli Renému Zavoralovi prohlášení, ve kterém se ohrazují proti jeho závěrům v Kroupově kauze. Šéf rozhlasu ve středu ostře kritizoval práci investigativního týmu Janka Kroupy před Radou Českého rozhlasu a pro podporu svých argumentů používal pouze jednu ze tří vyhotovených mediálních analýz.

Prohlášení podepsala velká část zaměstnanců zpravodajství, konkrétně 215 lidí. Mezi nimi redaktoři, editoři i například moderátoři Lucie Výborná, Barbora Tachecí, Michael Rozsypal, Jan Bumba či Vladimír Kroc. 

Dopis generálnímu řediteli, který je možné přečíst si pod článkem, ale unikl do médií už ve čtvrtek.

Zavoral se k němu proto vyjádřil už v pátek ráno, kdy svým zaměstnancům poslal e-mail s vysvětlením. Tvrdí v něm, že v drtivé většině bodů odmítl stížnost společnosti Agrofert, která si stěžovala na reportáž redaktora Janka Kroupy. Nemůže ale zastírat, a potvrdila mu to i nezávislá studie, že v práci investigativního týmu došlo k pochybením.

"Pokud bych ale hájil chyby a nedostatky, jen bych tím podkopával důvěru veřejnosti v to, že Český rozhlas pracuje objektivně a podle platných zákonů a Kodexu ČRo," uvedl Zavoral ve svém vyjádření, jehož celé znění HN mají a můžete si jej přečíst níže.

Celá kauza se točí kolem reportáže, ve které Kroupa poukázal na to, že společnost Agrofert, která v té době patřila předsedovi vlády Andreji Babišovi, neoprávněně hospodaří na 1700 hektarech půdy. Následovala opakovaná kritika od Zavorala.  

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se