"Cesta tunelem Blanka je atraktivní, a lidé ji tak volí i pro trasy, které dříve tímhle směrem nevedly," vysvětluje Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat v rozhovoru s DVTV, proč je tunelový komplex Blanka vytíženější, než se očekávalo.
Především centru Prahy podle něj nově otevřený tunel takřka nepomohl.
Tunelový komplex Blanka je vytíženější, než se očekávalo, alespoň oficiálně. Na místo očekávaných 45 tisíc tunelem denně projíždí 70 tisíc aut. Jaká je to pro vás informace?
V podstatě očekávaná. Když se podíváte do výhledu po několika letech, je tam predikovaných osmdesát i devadesát tisíc aut, takže to, že je tam po několika týdnech 70 tisíc aut, mě nepřekvapuje.
Čím to podle vás je?
Jsou tam dva vlivy. První je, že část dopravy, která jezdila jinudy, si to našla jako lepší cestu. Třeba jeli po Jižní spojce. Nebo je to místo těch komunikací na Praze 6 a 7, po kterých se jezdilo původně. Druhá část naznačuje, že to číslo je vyšší, než se ze začátku očekávalo. Ta cesta je atraktivní a lidé ji volí i pro trasy, které dříve tímhle směrem nevedly.
Pomohl dle vašeho úhlu pohledu tunel Blanka pražské dopravě, anebo jí spíše uškodil?
To záleží hodně na lokalitě. Co se děje v Dejvicích, je problém, jsou tam velké kolony a tak dále. Myslím si, že Blanka je součástí městského okruhu a okruh je tu jako ochrana centra, takže bychom se měli ptát, zda pomohl centru... A tam je ten efekt velice slabý.
Tunel Blanka centru města moc nepomohl, poměr cena/výkon je zoufalý, tvrdí člen iniciativy Auto*Mat
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist