Lavinu kritiky, která se strhla po vulgárním vystoupení prezidenta Miloše Zemana v Českém rozhlase, se snaží hned od počátku mírnit jeho mluvčí Jiří Ovčáček. Podle expertů na oblast PR teď musí zvládat krizovou komunikaci neboli situaci, kdy je potřeba okamžitě reagovat na negativní ohlasy.

"Mluvčí v tomto případě nemá k dispozici neomezený repertoár vysvětlení a zkouší použít i některé argumenty, které se nám zvnějšku mohou jevit jako absurdní. Je ale třeba zdůraznit, že mluvčí je vždy v pozici advokáta - on čin nespáchal, snaží se však pro svého klienta odvést co nejlepší práci a minimalizovat škody," říká ředitel agentury Relative PR David Šimoník, který o krizové komunikaci a PR přednáší na FSV UK.

Ovčáček například v pondělním rozhovoru pro lidovky.cz obhajoval prezidentovy vulgarity tím, že psaní článků o fleecové mikině, ve které si režisér Robert Sedláček přebíral státní vyznamenání, je urážlivější než ostré výroky. V úterý na své tiskové konferenci vysvětloval, že Zeman použil slovo kun*a proto, že citoval z textů písní kapely Pussy Riot. Jadrným slovníkem se prý chtěl přiblížit i světu svých odpůrců, kteří dosud k takovým slovům z úst politiků blahosklonně přihlíželi. Důležité podle Ovčáčka navíc je, že Zeman otevřel téma, zdali je přípustné takové výrazy v politice používat.

"Rozpoutávat diskusi o slovníku v politice tímto způsobem je podobné jako zakládat požáry s cílem rozpoutat diskusi na téma žhářství ve společnosti," kritizuje argument prezidentova mluvčího ředitel mediálněanalytické agentury Media Tenor Pavel Herot.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.