Lavinu kritiky, která se strhla po vulgárním vystoupení prezidenta Miloše Zemana v Českém rozhlase, se snaží hned od počátku mírnit jeho mluvčí Jiří Ovčáček. Podle expertů na oblast PR teď musí zvládat krizovou komunikaci neboli situaci, kdy je potřeba okamžitě reagovat na negativní ohlasy.
"Mluvčí v tomto případě nemá k dispozici neomezený repertoár vysvětlení a zkouší použít i některé argumenty, které se nám zvnějšku mohou jevit jako absurdní. Je ale třeba zdůraznit, že mluvčí je vždy v pozici advokáta - on čin nespáchal, snaží se však pro svého klienta odvést co nejlepší práci a minimalizovat škody," říká ředitel agentury Relative PR David Šimoník, který o krizové komunikaci a PR přednáší na FSV UK.
Ovčáček například v pondělním rozhovoru pro lidovky.cz obhajoval prezidentovy vulgarity tím, že psaní článků o fleecové mikině, ve které si režisér Robert Sedláček přebíral státní vyznamenání, je urážlivější než ostré výroky. V úterý na své tiskové konferenci vysvětloval, že Zeman použil slovo kun*a proto, že citoval z textů písní kapely Pussy Riot. Jadrným slovníkem se prý chtěl přiblížit i světu svých odpůrců, kteří dosud k takovým slovům z úst politiků blahosklonně přihlíželi. Důležité podle Ovčáčka navíc je, že Zeman otevřel téma, zdali je přípustné takové výrazy v politice používat.
"Rozpoutávat diskusi o slovníku v politice tímto způsobem je podobné jako zakládat požáry s cílem rozpoutat diskusi na téma žhářství ve společnosti," kritizuje argument prezidentova mluvčího ředitel mediálněanalytické agentury Media Tenor Pavel Herot.
Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.