Je to téměř rok, co se Jaroslav Ďuriš vrátil do pražského dopravního podniku. Někdejší personální ředitel, který odešel s nástupem Martina Dvořáka, se loni v říjnu stal generálním ředitelem největší městské firmy. "Moje fungování od nástupu bylo jako resuscitace pro zachování základních funkcí," říká šéf dopravní firmy s více než deseti tisíci zaměstnanci, která se vypořádává s obrovskými investicemi zahájenými jeho předchůdci či nevýhodnými smlouvami ze stejné doby.
Před necelým rokem primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) říkal, že dopravní podnik je zhruba půl roku od krachu. Pane řediteli, jak daleko od krachu je firma dnes?
Hodně daleko. Je pravda, že řádově před rokem situace nebyla dobrá. A na dopravní podnik se to valilo ze všech stran. Dnes máme stabilizovaný rok 2014, protože se podařilo nastavit výbornou komunikační linku s městem, takže jsme dokázali dořešit závazky mezi městem a dopravním podnikem, a to nejenom za rok 2013, ale i 2012. Podařilo se nám řešit něco podobného i se Středočeským krajem. Takže nemusíme dělat žádná opatření směrem ke mzdám nebo k dodržení kolektivní smlouvy a za 1. pololetí tohoto roku máme úsporu 215 milionů korun v provozních nákladech. K tomu máme poměrně bezpečnou výši hotovosti na běžném účtu. Takže z krátkodobého pohledu není problém.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.