Pražský dopravní podnik (DPP) odstaví kvůli technické chybě tramvaje 14T od tuzemského výrobce Škoda Transportation, které jsou obecně známé jako Porsche.

Závadu objevil dopravní podnik u šesti tramvají, od středy 6. srpna preventivně odstaví i zbylých 53 kusů stejného typu, uvedl dnes v tiskové zprávě. Výrobce o závadách zatím nebyl informován.

Cestující by podle dopravního podniku dočasné přerušení provozu tohoto typu tramvají pocítit neměli, v provozu je nahradí jiná nízkopodlažní vozidla. DPP má celkem k dispozici 936 vozů, z toho je 59 tramvají typu 14T.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

„Neprodleně se spojím s generálním ředitelem společnosti Škoda Transportation, abychom společně projednali způsob opravy a následnou úhradu nákladů. Chtěl bych zdůraznit, že naší prvořadou prioritou je bezpečnost provozu, z tohoto důvodu také okamžitě přikročíme k revizi ostatních tramvají tohoto typu," uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPP Jaroslav Ďuriš.

Výrobce tramvají zatím o potížích s vozy prý neví. "Bohužel v tento moment nemáme o problémech tramvají žádné oficiální informace, ale jsme ochotni poskytnout dopravnímu podniku pomoc při zjištění příčiny závady a navržení jejího způsobu opravy," reagovala mluvčí společnosti Škoda Transportation Lubomíra Černá.

Problémem jsou podle dopravního podniku trhliny na konzolách určených k uchycení táhel, které vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly. Nález už DPP oznámil Drážnímu úřadu.

Bezpečnost provozu podle DPP ohrožena nebyla a není. Tramvaje 14T vyrobené pro pražský dopravní podnik byly schváleny do provozu 17. ledna 2006 a mají najeto průměrně 315.000 kilometrů. Jedna tramvaj vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun.  

DPP měl s tramvajemi 14T problémy i v minulosti. Dopravce objevil u 50 kusů závady na převodovce. Potíže měl také s novějším typem tramvají 15T, rovněž od Škody Transportation. Na konci roku 2012 na ně dopravce podal na 400 reklamací kvůli řadě drobných závad - problémy měly vozy například s brzdami nebo koly.

Nákup tramvají kritizovali někteří zastupitelé, podle nichž jsou 14T nepohodlné, hlučné a ničí koleje. Některým cestujícím také vadí, že tramvaj je nízkopodlažní jen zčásti a je v ní málo místa.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist