Česká obchodní inspekce (ČOI) provedla ve druhém čtvrtletí 667 kontrol nejrůznějších výprodejních a slevových akcí. Pochybení našla ve 43 % z nich. Inspektoři uložili firmám téměř 250 pokut ve výši 2,5 milionu korun.
Akce potvrdila, že prodejci při prodeji zboží ve slevách stále nedodržují povinnosti, které jim ukládá zákon o ochraně spotřebitele. Nejvyšší pokutu dostal řetězec Tesco.
"Nejčastější porušení se týkala neseznámení spotřebitele s cenou, což je pro něho při rozhodování o výhodnosti koupě zásadní informace. V několika případech jsme prokázali také používání nekalých obchodních praktik," řekl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný a dodal, že kontroly výprodejů a slevových akcí budou nadále pokračovat ve stejné intenzitě.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.