Platby za šest milionů státních pojištěnců od léta stoupnou o 58 korun za každého. Na středečním jednání se na tom dohodla vláda.  

Navýšení přinese ještě letos do zdravotnictví 2,1 miliardy, v příštím roce to bude 4,2 miliardy korun. Peníze by měly především nemocnicím nahradit zrušené stokorunové poplatky za pobyt. 

Od 1. července se tak podle plánu ministra zdravotnictví Svatopluka Němečka (ČSSD) zvýší odvody státu do zdravotního pojištění za děti, důchodce nebo nezaměstnané. Měsíční platba stoupne ze 787 na 845 za každého z šesti milionů státních pojištěnců.

Také pojišťovny budou muset navýšit nemocnicím platbu za obsazené lůžko za den o 100 korun jako kompenzaci zrušeného poplatku.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Vyberte si přístup na míru Předplatné Hospodářských novin
HN mini
45 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 229 Kč
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace
HN roční
3290 Kč za rok
2 měsíce zdarma
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace
Máte již předplatné? Přihlaste se