Kanály skupiny Nova sledovalo v roce 2013 celkem 31,18 procenta diváků starších 15 let. Komerční televize se tak stala jedničkou na trhu. V roce 2012 jí přitom tuto pozici poprvé v historii přebrala Česká televize.
Ta se ale musela spokojit až s druhým místem. Na její kanály se dívalo v součtu 29,84 procenta lidí. Zatímco podíl skupiny Nova meziročně stoupl o více než 1,3 procenta, stanice ČT naopak klesly o 0,32 %.
Vyplývá to z dat ATO-Mediaresearch, které má IHNED.cz k dispozici.
Největší propad ve sledovanosti ale zažila skupina Prima. Dosáhla podílu jen 22,43 %. Přitom ještě v roce 2012 překročila 24 procent. Klesal také Barrandov.
Podíl na sledovanosti ve skupině diváků starších 15 let:
Zdroj dat: ATO-Mediaresearch. Údaje jsou v procentech.
Skupině Nova pomohly hlavně její nové kanály Fanda, Smíchov a Telka. Dohromady dokázaly zaujmout téměř 3 procenta diváků, a vykompenzovaly tak upadající zájem o hlavní kanál i stanici Nova Cinema.
České televizi stoupala sledovanost u prvního programu i zpravodajské ČT24. Nestačilo to ale pokrýt ztrátu, kterou vykázala ČT sport. Té klesla sledovanost meziročně o 1,25 procenta.
Za to může mimo jiné fakt, že v roce 2012 vysílala olympiádu, což jí tehdy pomohlo k rekordní sledovanosti.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.