Politologové předpovídali, že po zkušenostech s Věcmi veřejnými už nebudou mít v Česku nové a nevyzkoušené strany šanci. Jenže předvolební průzkumy ukazují opak. Podle nich by se totiž "skokanem voleb" mohlo stát hnutí ANO podnikatele Andreje Babiše. To vsadilo na profesionální kampaň, jednoduchá hesla a spoustu peněz. "Měli jsme to naplánované jinak, chtěli jsme volby vyhrát," říká s neotřesitelnou sebedůvěrou v hlase Babiš.
Jak se v Česku buduje politická strana, jejíž cíl je hned v prvních volbách proniknout do sněmovny?
Rozhodl jsem se něco udělat v roce 2010. Pak o dva roky později jsem udělal výzvu pro všechny, kteří chtějí změnu, aby se spojili. Jenže to jsem byl strašně naivní, to nefungovalo, tak jsem do toho musel jít sám.
Potom jsem hledal nějakého lídra, protože vím, že můj kádrový profil není ideální pro to, abych byl politikem. Nabízel jsem to Karlu Janečkovi, Pavlu Teličkovi, Martina Jahna jsem oslovil a vůbec řadu dalších. Každý sice řekl, jo to je dobře, ale nikdo se nakonec nechtěl vzdát pohodlí, rodiny a vůbec všeho. Tak jsem musel jít do čela já, což samozřejmě ale nebylo jednoduché.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.