Opravy dálnic v Česku by měly konečně probíhat více i v noci. Ředitelství silnic a dálnic počítá s důrazem na noční práce u všech nových tendrů na modernizaci dálnice D1.
Podnik je bude vypisovat nejspíš už příští rok. "Po letošních zkušenostech budeme ve smlouvách více tlačit na čas včetně prodloužení směn do nočních hodin," potvrdila mluvčí podniku Martina Vápeníková. Narážela tím na komplikace, které provázely uzavírky na D1. Společnost OHL ŽS tam dokonce na několik dní přerušila práce.
Vápeníková ale upozornila, že například bourání mostů už probíhalo v noci i letos a v nočních hodinách probíhá také běžná údržba dálnic. "Některé práce odmítali současní dodavatelé provádět v noci s ohledem na výslednou kvalitu," dodala.
U budoucích oprav již budou muset firmy počítat s větším nasazením. Zároveň ale mluvčí uvedla, že noční práce komplikují i bezpečností předpisy a hlukové limity. "Při všech dosud uskutečněných prací v noci jsme se museli vypořádat s námitkami hygienických stanic," tvrdí.
Podle ministra Žáka by ale díky rychlejšímu splnění zakázek stavaři ušetřili za pronájem a provoz strojů, a to by se také mělo promítnout do výsledných cen zakázek. "Stavební společnosti mají smlouvy s příliš benevolentními termíny. Dříve ani nikdo neusiloval o to, aby se pracovalo rychle," konstatoval.
Za zbytečné uzavírky na dálnicích budou pokuty. ŘSD změní smlouvy s firmami - čtěte ZDE
KOMENTÁŘ KAMILY JUŠKOVÉ: Jak "neošulit" stavby dálnic - čtěte ZDE
Stavba dálnice D3 dostala nečekanou stopku. Ministerstvo přišlo o povolení - čtěte ZDE
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.