Pražský dopravní podnik nedodržel podmínky stanovené pro získání evropských dotací na prodloužení trasy metra. Podle informací Lidových novin tak Praha přijde o sedm miliard korun.

Evropská komise poskytnutím dotací zamýšlela podpořit rychlé spojení ruzyňského letiště a centra Prahy. Češi vypracovali projekt prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola, odkud měla na letiště vést rychlodráha. To v Bruselu schválili.

Nakonec to ale vypadá, že plánované spojení na letiště nedosáhne. Praha totiž staví jen metro a zahájení stavby rychlodráhy je v nedohlednu. To Brusel považuje za porušení stanovených podmínek. Proto komise rozhodla, že dotaci prozatím neposkytne.

Dopravní podnik zatím neví, kde chybějící peníze na stavbu získá. Pražští úředníci chtějí jet do Bruselu a předložit komisi návrh, který by měl eurokomisaře přesvědčit, aby dotaci poskytli.

Praha už za stavbu úseku metra, který má být dlouhý 6,12 kilometrů, zaplatila více než pět miliard korun. Celkové náklady na prodloužení metra jsou ale odhadovány na 21,1 miliardy korun. Dopravní podnik se je zřejmě bude snažit získat od Evropské investiční banky.

Plánovaný úsek metra by měl být dokončen v roce 2014. Na tomto úseku z Dejvické do Motola budou celkem čtyři zastávky, přičemž trať rychlovlaku spojí Ruzyni s Veleslavínem.

Výstavba rychlodráhy, která má vést z pražského Masarykova nádraží do Kladna, by měla přijít na 30 miliard korun, které však stát nemá. První část této tratě z Veleslavína, kam povede metro A, na ruzyňské letiště, se možná začne stavět za pět let.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist