Novým generálním ředitelem pražského dopravního podniku bude Vladimír Lich, rozhodli pražští radní. Informovalo o tom tiskové oddělení pražského magistrátu.
Lich, který do loňska působil ve firmě A.T. Kearney, má být dočasným krizovým manažerem. Podle magistrátu bude v podniku působit zhruba dva roky.
Radní zároveň jmenovali do výboru pro audit dopravního podniku ekonoma Miroslava Zámečníka.
Vedení města minulý týden zrušilo výběrové řízení, v kterém měla být vybrána personální agentura, která by nového ředitele našla.
"Jsem přesvědčen, že jmenování krizového manažera do funkce generálního ředitele - byť na dobu omezenou - situaci významně napomůže," uvedl primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Změny podle magistrátu nabývají účinnosti už dnes, dozorčí rada příští týden zvolí Licha také do představenstva.
Lich má podnik zefektivnit
Lich působil v letech 1989 až 2011 v poradenské firmě A.T. Kearney. V roce 2002 jej server iDnes.cz zařadil mezi manažery, jejichž roční plat se pohybuje mezi deseti a dvaceti miliony korun.
"Pan Vladimír Lich je podle mého názoru nezpochybnitelnou autoritou v oblasti podnikového plánování, restrukturalizace a krizového managementu a má jak vzdělání, tak odborné zkušenosti, které jsou pro stabilizaci dopravního podniku zásadní," dodal primátor Svoboda.
Ze zakázky pro pražský dopravní podnik zmizelo 70 milionů, tvrdí protikorupční fond - čtěte ZDE
Právníkům od Šachty & Partners vadí Randákovo fízlování. Sami nabízejí tajná fota - čtěte ZDE
Byznysmeni vytáhli do boje proti korupci. Jejich "oběti" jim vracejí údery stejně tvrdě - čtěte ZDE
Podle Svobody by měly být za Lichova působení udělány potřebné forenzní audity a mělo by se zefektivnit fungování společnosti. Město bude mít mezitím dostatek času na hledání nového generálního ředitele.
Na prošetření kauz má dohlédnout ekonom Zámečník
Zároveň rada, která působí jako valná hromada dopravního podniku, zvolila do podnikového výboru pro audit ekonoma Zámečníka. Ten má být podle primátora zárukou, že budou prošetřeny všechny medializované kauzy a s tím související systém přidělování veřejných zakázek. Média v minulých týdnech upozornila na několik sporných zakázek, přes které mohly být z dopravního podniky vyvedeny desítky milionů korun.
Pražský dopravní podnik byl od začátku prosince bez generálního ředitele. Po změně koalice na pražské radnici rezignoval bývalý šéf Martin Dvořák. Dva měsíce byl řízením podniku pověřen bývalý šéf dispečinku Jaroslav Stůj, na začátku února město řízením pověřilo šéfku ekonomického úseku Magdalenu Češkovou.
Přes SMS jízdenky protékají v Praze stovky milionů. Za zakázkou stojí Šachta & Partners - čtěte ZDE
Tramvajím ForCity se každé tři měsíce mění kola. Nesmí ujet víc než 20 tisíc kilometrů - čtěte ZDE
Svědčil o předražených jízdenkách v Praze. Nyní ho obvinila policie - čtěte ZDE
EKONOM: Nemám zapotřebí přilepšovat si na důchod, říká matka exšéfa Dopravního podniku - čtěte ZDE
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist