Jednoduchá konstrukce, která odolala i vojákům základní vojenské služby. Na svou dobu skvělé jízdní vlastnosti v terénu. Ale také slabý motor, jenž v mrazech nestartoval. I když se Praga V3S svým tvůrcům povedla, v polovině 60. let už armáda potřebovala modernější vozidlo.
"Její konstrukce pochází z druhé světové války, maximální rychlost je 59 km/h," popisuje V3S Vladimír Novák z Dejvického klubu vojenských historických vozidel.
První pokus o nový nákladní vůz vzešel z popudu ministerstva obrany. Státní podnik Avia Letňany měl vyrobit automobil překonávající V3Sku ve všech ohledech. Konstruktéři ho původně projektovali výhradně jako vojenský vůz, později přišli i s civilními modely. Stroj dostal označení S 430.
Avia postupně vyrobila šest prototypových verzí, vojenští odborníci je ale kritizovali. Vůz byl těžší a delší, než armáda požadovala. Avia S 430 byla špatně vyvážená, hmotnost spočívala hlavně na dvou zadních nápravách. Když bylo vozidlo plně naloženo, narážela zadní kola do podlahy valníku.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.