Jednoduchá konstrukce, která odolala i vojákům základní vojenské služby. Na svou dobu skvělé jízdní vlastnosti v terénu. Ale také slabý motor, jenž v mrazech nestartoval. I když se Praga V3S svým tvůrcům povedla, v polovině 60. let už armáda potřebovala modernější vozidlo.
"Její konstrukce pochází z druhé světové války, maximální rychlost je 59 km/h," popisuje V3S Vladimír Novák z Dejvického klubu vojenských historických vozidel.
První pokus o nový nákladní vůz vzešel z popudu ministerstva obrany. Státní podnik Avia Letňany měl vyrobit automobil překonávající V3Sku ve všech ohledech. Konstruktéři ho původně projektovali výhradně jako vojenský vůz, později přišli i s civilními modely. Stroj dostal označení S 430.
Avia postupně vyrobila šest prototypových verzí, vojenští odborníci je ale kritizovali. Vůz byl těžší a delší, než armáda požadovala. Avia S 430 byla špatně vyvážená, hmotnost spočívala hlavně na dvou zadních nápravách. Když bylo vozidlo plně naloženo, narážela zadní kola do podlahy valníku.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.