Dopravní podnik Prahy dává společnosti Haguess padesát korun za každou nově vydanou opencard. Celkem už za ně zaplatil přes čtyřicet milionů korun. Jde o další licenci, za níž firma dostává poplatek z peněz hlavního města.

Projekt Opencard přitom stál pražský magistrát už téměř miliard korun. Jenže v něm licence, které platí dopravní podnik, zahrnuty nejsou.

Pokud chce majitel používat kartu jako tramvajenku, musí si na ni napřed nechat nahrát aplikaci DOS (Dopravní odbavovací systém). A za ni si nechává Haguess zaplatit.

Opencard zůstává "v rukou" Haguessu, firma chce po Praze lepší podmínky - čtěte ZDE

Praha vybírá, kdo dodá karty Opencard. Vypisuje soutěž za 100 milionů - čtěte ZDE

„Provoz DOS je hrazený poplatkem za nahranou aplikaci na opencard ve výši padesáti korun za novou kartu,“ potvrdil Pavel Procházka ze společnosti ROPID, která v Praze organizuje hromadnou dopravu.

Vydaných karet je v tuto chvíli zhruba 950 tisíc a drtivá většina má „tramvajenkovou“ aplikaci nahranou, s ní totiž projekt Opencard od začátku počítal. Budoucí vlastník karty si o aktivaci aplikace žádá ve formuláři k jejímu vydání.

Společnost Haguess tak musela o tom, že aplikace bude potřebná, při zajišťování projektu vědět.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist