Ministerstvo dopravy reklamní plochy u silnic nechce, a proto se smlouvy umožňující jejich provoz nebudou obnovovat. Podle mluvčího ministerstva Jakuba Ptačinského je však nelze jednoduše zrušit. "Abychom se vyhnuli soudním sporům, necháváme tyto problematické smlouvy v maximální míře doběhnout," řekl.

Desetiletá smlouva je podle něj stanovena jako nejzazší mez, nicméně na základě připomínkového řízení k novele a po jednání se zástupci krajů by se lhůta mohla zkrátit i na pět let.

Ano billboardům v obcích?

Za okamžité ukončování smluv o billboardech dlouhodobě bojuje obecně prospěšná společnost Acta non verba. Ta v desetileté lhůtě vidí legalizaci reklam na další roky. Ředitel společnosti Vojtěch Razima upozornil, že zákaz reklamních sdělení se nebude týkat obcí a zastavěných území, která jsou podle něj reklamou zahlcena nejvíce.

V obcích totiž odpadá hlavní důvod zakazování reklamních sdělení, protože kvůli nižší rychlosti se výrazně zmenšuje jejich nebezpečnost. Rozhodnutí o povolení reklam v zástavbě podle Ptačinského nepřísluší ministerstvu, ale přímo obcím, které situaci mohou řešit obecní vyhláškou.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist