Stát začne šetřit na stavbě silničních mostů. Jak přiznalo Ředitelství silnic a dálnic, nikdo ze státních úředníků neví, za jakou cenu firmy mosty stavějí. Ty přitom tvoří až 40 procent ceny nákladů na stavbu dálnic.
Až dosud se nákladné mosty stavějí jako součást silnic a dálnic. Stát je přebírá od firem, kterým úsek svěří. Ty si ovšem na mosty najímají subdodavatele, speciální mostařské firmy.
„Známe cenu, za jakou přebíráme most od dodavatele. V ní už je ale obsažena marže. Skutečnou cenu, za kterou staví subdodavatel, nikdo neví,“ přiznává ředitel odboru výstavby Ředitelství silnic a dálnic René Poruba.
Porubu před nedávnem přivedl do úřadu s cílem hledat úspory bývalý ministr dopravy Vít Bárta.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.