Politické strany utratily od ledna do začátku května už stovky milionů na předvolební kampaň, kterou vedou v tištěných médiích, na plakátech či billboardech.

Nejvíce peněz zaplatila ve sledovaném období sociální demokracie. Podle analýzy společnosti Kantar Media a.s., která se zabývá monitoringem inzerce v českých médiích, vynaložila ČSSD 207,4 milionů korun. Společnost nicméně upozorňuje, že se jedná o ceny bez různých slev a bonusů.

Sociální demokraté také jako jediní využili ke své propagaci i kina. Za reklamu v nich utratili podle společnosti necelý milion korun.

ODS za stejné období vynaložila 122,6 milionů korun, třetí v pomyslném žebříčku skončily Věci veřejné. Straně stála sebepropagace třicet čtyři milionů. Strana práv občanů - Zemanovci vynaložila kolem deseti milionů, TOP 09 o tři miliony méně.

Z analýzy je také patrné, že Věcem veřejným ke konci kampaně mírně "dochází dech". Za leden utratila více než deset milionů, v dubnu už to bylo o polovinu méně.

Komunisté podle Kantar Media a.s. museli ze stranické pokladny vynaložit tři miliony. Osm set tisíc pak utratili lidovci a pouhých pět set tisíc korun Strana zelených.

Agentuře bylo navíc za duben pro venkovní reklamu nahlášeno bez udání zadavatele devatenáct milionů. Podle společnosti se může v tomto případě jednat o tzv. antikampaně.
ODS, ČSSD, TOP 09 a Věci veřejné si navíc zaplatily inzerci také na internetu. Za ni nejvíc utráceli občanští demokraté, kteří za sebepropagaci vydali více než dvanáct milionů korun. Sociální demokraté zhruba devět a Věci veřejné přes milion korun.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist