"Uchýlili jsme se k tomu jako k symbolické manifestační akci. Jednáme už přes rok s úřady, žádáme snížení tonáže. Je nám odpovídáno, že to není možné, protože nejsou objízdné trasy," řekl ČTK jeden z organizátorů protestu Jan Prokeš.
Obcí na severozápadním okraji Prahy projíždějí těžké nákladní automobily, což se místním nelíbí a tvrdí, že zdejší komunikace nejsou pro provoz nadměrných nákladů způsobilé. Hlukovou zátěž navíc zvyšuje i skutečnost, že přímo středem obce prochází koridor hlavní vzletové a přistávací dráhy ruzyňského letiště. "Nás trápí víc ta pozemní doprava, letiště bereme jako fakt," poznamenal Prokeš.
V Praze se bude jezdit pomaleji. Magistrát chce bojovat proti hluku - čtěte ZDE
Obce dočasně povolily, aby letadla do Ruzyně létala i v noci - čtěte ZDE
Ke stavbě tunelu nebude potřeba souhlas majitele pozemku - čtěte ZDE
Špatný stav silnic a nadměrná dopravní zátěž jsou dlouhodobě bolavým místem Středočeského kraje. Vozovky v kraji patří k nejvytíženějším v Česku a jejich stav je žalostný. Devastují je zejména přetížené kamiony a další nákladní auta, která se po zavedení mýtného přesunula z dálnic na silnice nižších tříd.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist