Stavbě pražského metra D hrozí zpoždění zahájení výstavby. Ministerstvo dopravy (MDČR) totiž zrušilo v pátek vlastní rozhodnutí z loňského září, kterým odmítlo podjatost magistrátu při rozhodování o stavbě. Rozhodnutí odkládá vydání stavebního povolení na neurčito. Případ tak musí MD projednat znovu. V pondělí to řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Podnět o podjatosti řeší ministerstvo od loňska a na magistrátu jej podal spolek Pankrácká společnost, která mj. nesouhlasí se stanicí Olbrachtova. Metro D v první fázi spojí Pankrác a Písnici.
„Důležité je, aby ministerstvo rozhodlo co nejrychleji, nejlépe do konce června. Pak to neohrozí harmonogram stavby metra. Když to bude déle, tak může být zahájení stavby odloženo v řádu měsíců, klidně až na příští rok. My to bohužel neovlivníme, vše to jde mimo nás a točí se to na státní správě,“ řekl Scheinherr.
Magistrát předal ministerstvu dokumenty o údajné podjatosti loni v květnu. Odbor drážní a vodní dopravy ministerstva námitku o podjatosti v září zamítl. Společnost se však odvolala a následně rozkladová komise MD zamítnutí z loňského září zrušila. Nyní bude celou záležitost řešit ministerstvo znovu.
Stavba první části metra D by měla začít v říjnu. Úsek z Pankráce na Nové Dvory vyjde na 52 miliard
„Vyřešit podjatost je zcela zásadní věc a může se to klidně vrátit do doby, kdy jsme podávali žádost o stavební povolení,“ řekl na pondělním jednání magistrátního finančního výboru Jiří Hrnčíř z dopravního podniku (DPP). O stavební povolení chtěl podnik údajně zažádat letos v červnu.
Vedení hlavního města v minulém týdnu souhlasilo se zahájením stavby prvního úseku trasy metra D z Pankráce na Nové Dvory. Náklady by měly být při započtení inflace zhruba 52,09 miliardy korun. Dopravní podnik (DPP) dokončil loni v létě část geologického průzkumu na Pankráci, celý průzkum bude hotov letos v září.
V první fázi vznikne metro mezi Pankrácí a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má být postavený úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je podle letošní aktualizace 97,79 miliardy korun a investorem je DPP.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist