Praha má k dispozici několik variant, jak opravit zchátralý Libeňský most. Spor o prvorepublikovou stavbu přitom ještě loni vedl málem k pádu magistrátní koalice, když tehdejší náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) začal prosazovat zbourání mostu a jeho nahrazení novou stavbou. Nová koalice pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) si ale jako zásadní bod programu dala zachování Libeňského mostu a zadala si u Kloknerova ústavu ČVUT studii, jak by oprava měla vypadat. Ústav ji dokončil minulý týden a v úterý odpoledne ji dopravní výbor pražského zastupitelstva doporučil zastupitelstvu ke schválení.

Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) by hlavní část oprav, které most uzavře pro veškerou dopravu, měla začít koncem roku 2021.

Experti z ČVUT propočítali čtyři varianty opravy. Cena všech se pohybuje okolo 600 milionů korun. A u všech je jasné i to, že během rekonstrukce bude nutné přerušit dopravu na mostě. Bude totiž potřeba kompletně vyměnit předpolí mostu na obou stranách - tedy vlastně nájezdy na něj - a nahradit je replikami. Doprava tak bude muset být vedena objízdnými trasami či po provizorním mostu, který bude sloužit po dobu stavby.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak dlouho potrvají opravy mostu a kdy budou moci začít? Bude potřeba vybudovat provizorní most? Podívejte se na studii ČVUT.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se