Nová linka metra D z Pankráce do Písnice by nemusela být jedinou příležitostí pro developery. Město zvažuje, že je přizve i k modernizaci některých stávajících stanic metra. "Obecně není finančně udržitelné, aby hlavní město spravovalo všech 61 stávajících a 10 plánovaných stanic metra. Propojení se soukromým investorem je logické. Předním hlediskem ale musí být výhodnost pro Pražany," říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Dopravní podnik vytipoval několik stanic metra, na jejichž proměně by se mohli podílet soukromí investoři. "Zpracováváme nyní právní a ekonomickou analýzu všech společných podniků, projektů a smluv, na základě které se rozhodneme, jak v případě společných podniků postupovat. Aktuálně se rozběhly analýzy k rekonstrukci Nádraží Holešovice a Českomoravské," dodává Scheinherr. Už v minulém roce dopravní podnik podepsal smlouvu s firmou Aviko Praha, za kterou stojí společnosti Landia. Konkrétně na proměnu stanice Palmovka.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Kteří investoři se výměnou za rekonstrukci stanic pustí do výkupu pozemků a jaké mají plány, se dočtete v placené části.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se