Nová linka metra D z Pankráce do Písnice by nemusela být jedinou příležitostí pro developery. Město zvažuje, že je přizve i k modernizaci některých stávajících stanic metra. "Obecně není finančně udržitelné, aby hlavní město spravovalo všech 61 stávajících a 10 plánovaných stanic metra. Propojení se soukromým investorem je logické. Předním hlediskem ale musí být výhodnost pro Pražany," říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Dopravní podnik vytipoval několik stanic metra, na jejichž proměně by se mohli podílet soukromí investoři. "Zpracováváme nyní právní a ekonomickou analýzu všech společných podniků, projektů a smluv, na základě které se rozhodneme, jak v případě společných podniků postupovat. Aktuálně se rozběhly analýzy k rekonstrukci Nádraží Holešovice a Českomoravské," dodává Scheinherr. Už v minulém roce dopravní podnik podepsal smlouvu s firmou Aviko Praha, za kterou stojí společnosti Landia. Konkrétně na proměnu stanice Palmovka.
Zkrášlení metra D dostane na starost "šumný" David Vávra. Má vytvořit jednotící motiv celé trasy
Co se dočtete dál
- Kteří investoři se výměnou za rekonstrukci stanic pustí do výkupu pozemků a jaké mají plány, se dočtete v placené části.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.