Na trasu mezi pražskou Palmovkou a Letňany ve středu vyrazí bateriový trolejbus. Dopravní podnik Praha si ho pronajal na testování od plzeňské Škody Transportation.
Zkušební provoz by měl ověřit, zda je tento typ dopravního prostředku cestou ke snížení emisí z veřejné dopravy, aniž by bylo nutné stavět kompletní trolejové vedení na všech linkách.
Do kloubového nízkopodlažního trolejbusu Škoda 27Tr se naskládá až 131 cestujících.
Trolejbus je zajímavý trakční baterií, díky které nemusí být stále připojen na troleje. Na baterii ujede i deset kilometrů. V Praze je bateriový pohon nutnost, protože zde trolejové vedení kromě zkušební tratě na Prosek chybí.
Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.