Po systému IQOS od lídra tuzemského tabákového trhu Philip Morris přichází i česká "dvojka" British American Tobacco (BAT) s výrobkem, který tabák nezapaluje, ale zahřívá. Při inhalaci tabákové tyčinky nahřívané ve speciálním elektronickém zařízení se uvolňuje nikotin, zároveň ale méně dalších škodlivých látek.
Philip Morris oznámil, že IQOS po roce od uvedení na trh do června letošního roku získal 130 tisíc uživatelů. Ještě větší plány má BAT. Marketingový ředitel této společnosti pro trhy severní a střední Evropy Štěpán Michlíček v rozhovoru pro HN popisuje a vysvětluje některé plány BAT s produktem glo a jeho tabákovými tyčinkami neo.
Jaká jsou vaše očekávání od prvního roku prodeje? Kolik zařízení glo chcete v Česku prodat?
Budeme spokojeni, když zaujmeme něco, co se bude blížit procentu současné kuřácké populace, tedy můžeme hovořit asi o 20 tisících uživatelů.
Systém glo je už delší dobu v prodeji na jiných trzích, jsou některé země, kde si chcete pro Česko brát inspiraci?
Nejlepším příkladem je asi Japonsko. Podobně jako tady v Česku jsme tam přišli s podobným produktem na druhém místě za konkurencí. Dnes kategorie bezdýmných tabákových výrobků v Japonsku významným způsobem přispívá našemu tamnímu obratu. Máme tam s naším glo zhruba čtyři procenta celé tabákové kategorie. Japonsko bylo vůbec prvním trhem, kde jsme glo uváděli. Česko je dvanáctou zemí na světě, kde je glo k dispozici.
Kdy byl první moment, kdy bylo jasné, že glo vstoupí i na český trh?
První schválení od vedení přišlo v říjnu loňského roku, tedy máme za sebou zhruba rok příprav.
Co se dočtete dál
- Co si myslí marketingový ředitel BAT o chystaném novém zdanění "alternativních cigaret"?
- Budou se jejich produkty vyrábět v Česku? A jakým způsobem je chtějí v tuzemsku prodávat?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.