Dálnice lemují billboardy se státní vlajkou České republiky. Nejde ale o projev nacionalismu. Společnost BigMedia se tak podle informací redakce rozhodla protestovat proti plošné likvidaci asi 3000 billboardů, která má začít prvního září.
Kampaň proti zákonu o pozemních komunikacích se zdá být posledním výkřikem společnosti BigMedia, která vlastní více než polovinu venkovních reklamních ploch.
"Vše se dozvíte v tiskové zprávě," odmítl situaci komentovat ředitel Svazu pro venkovní reklamu Marek Pavlas. Zákon však začne platit za všech okolností.
Reklamní společnosti měly přitom pět let na to, aby posunuly své poutače za hranici 250 metrů od silnice. To odpovídá minimální vzdálenosti od komunikace, na kterou lze smlouvu o pronájmu billboardu uzavřít.
Pořád stojí jen u dálnic asi 1300 ploch, které Ředitelství silnic a dálnic první zářijový den překryje a následně odstraní. Náklady na likvidaci budou vymáhat po majiteli.
Mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold řekl redakci již dříve, že s možnými arbitrážemi počítali už při přípravě zákona. Žádná žaloba však zatím ministerstvu na stole neleží.
Odškodnění pro provozovatele billboardů je podle aktivisty Vojtěcha Razimy, který dlouhodobě usiluje o zákaz billboardů podél silnic, nepravděpodobné. "Stát jim nezakázal billboardy ze dne na den, měli na jejich přesunutí pět let. Zároveň se jim investice, které do billboardů vložili, už stonásobně vrátila. S arbitráží nemají velkou šanci na úspěch," uvedl.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist