Na každé cestě do krajů byl hradní protokolář Vladimír Kruliš ten, kdo ráno přicházel jako první do pokoje prezidenta Miloše Zemana a pomáhal mu připravit se na náročný celodenní program, během kterého mu byl neustále na blízku.

Jak potvrdil prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček, protokolář Kruliš, který boural společně s policistou ve služebním supervoze BMW i8 u Brna, bude mimo službu nejméně tři měsíce. A jeho roli při plánování prezidentových cest do krajů museli zaujmout jiní.

"Zastupuje jej Tomáš Šebesta z odboru protokolu," řekl redakci mluvčí Hradu. Šebesta, který má běžně na starost zahraniční cesty, nyní už připravuje Zemanovu návštěvu Jihočeského kraje. A potvrdil, že s plánováním cesty mu pomáhá Radka Korneláková, která obvykle připravovala pouze program první dámě.

Zemanův vztah ke Krulišovi, kterému prezident familiárně říkal "Vláďo", se prohloubil po odchodu dlouholetého šéfa protokolu a dalšího Zemanova blízkého muže Jindřicha Forejta.

Kolem pondělní nehody všechny zúčastněné strany mlží a odvolávají se na to, že okolnosti havárie vyšetřuje Generální inspekce bezpečnostních sborů.

Dodnes policie ani hasiči nezveřejnili fotky nabouraného vozu v hodnotě čtyř milionů korun, který skončil v potoce. Auto navíc po vytažení z potoka schovali pod plachtu a zavřeli do kontejneru na odtahovém autě, aby je vidělo co nejméně lidí. O nehodě mají zakázáno mluvit jak hasiči, záchranka, tak i jihomoravská policie, jejíž šéf Leoš Tržil Krulišovu jízdu povolil, jak ve středu první informovala redakce.

I když Hrad i záchranná služba tvrdí, že Kruliš seděl na místě spolujezdce, stále panují pochybnosti, zda auto skutečně řídil policista. Spekulace chtěl Hrad ukončit tím, že vyfotí Krulišovo rameno, kde − pokud by seděl na sedadle spolujezdce − by byla vidět modřina po bezpečnostním pásu. "Nic tam nenašli, a otázkou tedy je, jestli byl vůbec připoután," řekl redakci zdroj.

Mluvčí Hradu Jiří Ovčáček tvrdí, že žádný takový snímek nemají. "Žádnými snímky nedisponuji, mají je policisté, hasiči a zdravotníci. Od počátku sdělujeme, že pan Kruliš neřídil. Byl jsem pouze informován, že existuje snímek, který tento fakt dokazuje," vyhýbal se mluvčí Ovčáček přímé odpovědi na Krulišovy otlačeniny od bezpečnostních pásů.

Nepřipoutání by tak mohlo vysvětlovat i Krulišovy dva poraněné obratle, které si zlomil při nehodě v rychlosti zhruba 50 kilometrů za hodinu. Policista, který měl řídit, prodělal podle oficiální verze při nehodě mozkovou mrtvici, a je tak udržován v umělém spánku.

Policejní supervůz BMW má nyní Generální inspekce bezpečnostních sborů, která případ vyšetřuje. Podle tiskového mluvčího BMW Group Davida Haidingera vůz firemní experti stále neviděli, přestože ho vlastní. Událost je pro policii i Hrad vysoce nepříjemná. Policie totiž podle zákona nesmí ve vozidle bezdůvodně vozit civilisty.