Propojení Prahy s Vídní brzdí chybějící územní plán a výstavba obchvatu Mikulova, se kterou se má podle ministra Ťoka začít koncem roku 2017. "Jedno z dalších propojení vede přes Jihlavu, Znojmo, Hollabrunn a Vídeň. Stavbu části znojemského obchvatu zahájíme v příštím týdnu. Jsem přesvědčený, že se nám podaří postavit třípruhovou silnici mezi Znojmem a Jihlavou. Tím bychom navázali na rakouskou dálnici S10," řekl ministr Ťok. 

Výstavba úseku mezi Mikulovem a rakouskými hranicemi prozatím stagnuje. "V současnosti intenzivně pracujeme na obchvatu Mikulova, kde se řídíme místním územním plánem města Mikulov. Zbytek dálnice je stále trochu rukojmí neexistujícího plánu územního rozvoje, který by měl být podle jihomoravského hejtmana Michala Haška znám na podzim. Pak budeme moct pokračovat dále," uvedl ministr dopravy.

Podle radního Jihomoravského kraje Antonína Tesaříka je vydání plánu do krajských voleb prioritou. "V současné chvíli se dokončují práce na dokumentu. V lednu letošního roku již Zastupitelstvo Jihomoravského kraje v souladu se stávající zákonem rozhodlo o vedení koridoru v trase stávající I/52. Není úplně pravda, že příprava koridoru D52 je plně závislá na vydání plánu územního rozvoje," řekl. 

"Zastupitelstvo Jihomoravského kraje už má za sebou první krok k podpoře D52 - takzvané hlasování o variantách, které letos v lednu jednoznačně vyhrála varianta Pohořelice - Mikulov ve stávající trase I/52. Dalším významným krokem je výsledek referenda v obci Bavory, kde se občané vyjádřili také ve prospěch I/52 ve stávající trase," odpověděl hejtman Hašek.

Na dlouhodobě připravovaném dálničním spojení mezi Brnem a Vídní se zatím pracuje zejména za českými hranicemi. Rakouská dálnice A5 nyní končí u dolnorakouské obce Schrick a do roku 2017 by měla být prodloužena k Poysdorfu. Ve stejném roce také začne dostavba poslední části, tedy mezi Poysdorfem a hraničním přechodem Drasenhofen/Mikulov. Tento úsek bude zpočátku dvouproudý a o další dva pruhy se rozšíří až v závislosti na krocích české strany.

Na posledním setkání jednal ministr Ťok s dolnorakouským hejtmanem také o železničním regionálním expresu mezi Vídní a Českými Budějovicemi, který by usnadnil spolupráci na hranicích mezi Českem a Dolním Rakouskem. "Je to první pokus o znovuobnovení spojení mezi Prahou a Vídní přes jižní Čechy. Do budoucna by podobně mohlo sloužit i spojení z Veselí nad Lužnicí do Gmündu," dodal ministr dopravy.

Ťok i Pröll označují výstavbu dálnice a železnic mezi Rakouskem a Českem za důležitý krok ke zlepšení hospodářského vývoje. Stejně tak cítí příležitost z vystoupení Velké Británie z Evropské unie. "Regionům v srdci Evropy se otevírají obrovské šance a možnosti. Zahraniční firmy, které sídlí ve Velké Británii, možná budou chtít své centrály přesunout právě sem. Proto je dopravní infrastruktura velmi důležitá," řekl dolnorakouský hejtman.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist