Krizovou komunikaci po nehodě ve Studénce zvládly České dráhy podle odborníků dobře. Na internetu a po celé republice ale visí reklamní bannery a billboardy, které mohou ve světle tragédie vyznívat nešťastně. Slogany na nich totiž hlásají, "Tohle léto bude psina!", "Dělejte psí kusy celé léto!" nebo "Utrhni se ze řetězu!".

HNDomácí na Twitteru

Domácí rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Podnik nemá v úmyslu rozjásanou letní kampaň měnit. Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka se podobné události nedají předvídat, a nejsou proto důvodem ke změně kampaně. "Nikdo přece nemohl předem předpokládat, že polský řidič vjede na přejezd na červenou a způsobí bolest tolika lidem," uvedl pro HN Joklík.

Po tragické srážce pendolina s kamionem, při které zemřeli tři lidé a sedmnáct jich bylo zraněno, přesto České dráhy reklamy na čas "odklidily". Například ze svého webu stáhly bezprostředně po nehodě bannery s dvojznačnými slogany. "Stránku jsme upravili tak, abychom mohli důstojnou formou o této mimořádné události informovat," vysvětluje Joklík. 

Nyní se bannery na internet vrací a kampaň bude pokračovat do konce srpna. Podnik nemá v plánu stahovat ji z billboardů tak, jako to například udělaly po březnové letecké havárii německé aerolinky Germanwings se svým sloganem "Připravte se na překvapení. Navštivte Německo".

"Z ostatních mediálních nosičů není možné takto narychlo stahovat reklamní sdělení. Outdoor je instalovaný, tisková inzerce odevzdaná do redakcí," upřesnil Joklík.

České dráhy - kampaň "psina"

Odborník z komunikační agentury Bison & Rose Vladimír Bystrov upozorňuje, že přestože jde o neštěstí, za které České dráhy nemohou, měla by každá firma počítat s tím, že taková situace může nastat, a ve volbě komunikace to zohlednit.

"Myslím si, že by nebylo správné kampaň úplně stáhnout. Musí plnit své obchodní cíle. Asi by to chtělo nějakou úpravu, ale obávám se, že je firma příliš velká a změny nelze tak rychle uskutečnit," říká i Jan Klíma, ředitel společnosti AC&C PR, která se na komunikaci s veřejností zaměřuje.

České dráhy si za pozitivní kampaní plnou radostných sloganů z dílny agentury Rust stojí. "Pozitivní emoce jsou vždy tou lepší cestou komunikace. Tragédie nás nesmírně mrzí, ale nestala se zaviněním kohokoliv z ČD a neměla by tak vrhnout stín na tento moderní a bezpečný způsob dopravy," vysvětluje mluvčí podniku.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist