Masarykovo nádraží v Praze bylo několik hodin uzavřeno kvůli nočnímu vykolejení osobního vlaku. Před desátou hodinou byly zprovozněny první dvě koleje, nyní je nádraží už plně v provozu. Při nehodě se lehce zranili tři lidé. Škoda činí 4,2 milionu korun. Podle Českých drah by normální provoz měl být obnoven do 15:00. Před 10:00 byly zprovozněny první dvě koleje, krátce poté další dvě. Všech sedm kolejí železničáři zprovoznili před 14:00.
Nehoda se stala před půlnocí. Vlak z Českého Brodu při zastavování nedobrzdil, prorazil zarážedlo a vjel do nástupiště. "Příčinu stále zjišťujeme. Nemůžeme vyloučit jak selhání strojvedoucího, tak technickou závadu. Bude potřeba provést komisionální prohlídku, její výsledek bude znám nejdříve příští týden," sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiaše inspekce rovněž zjišťuje, proč nehodě nezabránil systém takzvaného automatického vedení vlaku, který dokáže sám zastavit vlak na nádraží s přesností na několik desítek centimetrů. Na případu pracuje i policie, která ho prověřuje pro podezření z obecného ohrožení. Co bylo příčinou nehody, případně zda se stala z nedbalosti, vyšetřuje ve spolupráci s Drážní inspekcí, řekla policejní mluvčí Iveta Martínková.
Záchranná služba po nehodě ošetřila tři lidi, dva z nich na místě, protože jejich zranění byla povrchová, řekla Ernestová. Čtyřiačtyřicetiletého muže s úrazem nohy odvezli záchranáři do Nemocnice Na Františku.
#masarykovonadrazi je po #vykolejeni vlaku uzavrene. Vstupy hlida #policie. Cestujici musi metrem na jine #nadrazi. pic.twitter.com/PELFHbpj9K
— Martin Karlik (@KarlikMartin) 15. Červenec 2015
Jednotlivé vlaky mohly mít po nehodě podle Českých drah zpoždění až desítky minut, protože zorganizovat vlakovou dopravu v Praze bylo problematické. Místo pro vlaky, které běžně zajíždějí na Masarykovo nádraží, se ale dařilo najít. Výjimkou byly rychlíky na České Budějovice, které začínaly a končily jízdu na Hlavním nádraží namísto Holešovic.
Kusé koleje, které končí zarážedlem, jsou v Česku třeba na části kolejí na pražském smíchovském nebo brněnském hlavním nádraží. Zastavování na nich i jinde ve stanici se řídí předpisy. "Je dáno, jakým způsobem strojvedoucí má brzdit, jakou rychlostí má jet při příjezdu do stanice," uvedl Radek Joklík z tiskového oddělení ČD.
Běžný provoz na Masarykově nádraží byl v celém rozsahu obnoven ve tři odpoledne. Podobná nehoda se stala loni v srpnu právě na nádraží Praha-Smíchov. Osobní vlak tam projel návěstidlo a narazil do zarážedla slepé koleje. Lehce se zranily tři ženy. Škoda na vlaku činila 80 tisíc korun, na trati 100 tisíc korun.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist