Lidé již nebudou muset v metru A přestupovat na Dejvické a všechny soupravy pojedou minimálně na Petřiny. Nepravidelně budou vlaky jezdit pouze z Petřin do Motola, řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Praha se tak rozhodla po třech týdnech provozu nově prodlouženého úseku trasy metra A. Stavba prodloužení začala v roce 2009 a stála zhruba 20 miliard korun.

Změna si vyžádá náklady asi 15 až 18 milionů korun a město je vezme z přebytku z loňska. V novém úseku metra, který byl zprovozněn letos 6. dubna a jehož provoz vyjde na několik set milionů ročně, vznikly čtyři zastávky - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

"K rozhodnutí jsme došli na základě počtu cestujících, kteří metro začali po zprovoznění využívat. Ukázaly to přepravní průzkumy," řekl Dolínek. Podle něho původní odhady počítaly s menším náporem cestujících, proto bylo tzv. pásmování navrženo. Například na Veleslavíně v odpoledních hodinách ale nestačily komunikace pojmout pěší.

"Například právě tady se ukázalo, že skutečnost předčila očekávání," řekl Dolínek. Posílení provozu má rovněž zabránit tomu, aby se cestující vraceli do povrchové MHD.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist