Praha 6 odmítla navrhované změny v MHD plánované od dubna, kdy se otevře další část metra A. Městská část chce zachovat stávající trasy tramvají č. 18, 20 a 22, vadí jí i změny autobusových linek 174 a 180. O výsledku mimořádného jednání rady městské části informoval ČTK mluvčí Prahy 6 Adam Halmoši. Omezení provozu pozemní dopravy je ale podmínkou čerpání evropských dotací na dostavbu metra. Návrh změn MHD kritizují i další pražské čtvrti.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Vedení městské části žádá Ropid, který dopravu v Praze organizuje, a radu hlavního města, aby byly v dubnu zavedené jen změny bezprostředně související se zprovozněním prodloužené trasy metra A.

"Konkrétně jde o ukončení autobusových linek u stanic metra Veleslavín a Bořislavka, dále zrušení tramvajové linky číslo č. 2," uvedl v tiskové zprávě starosta Ondřej Kolář (TOP 09). Další změny by podle něj měly následovat až po vyhodnocení přepravních průzkumů a zpracování oponentních posudků.

"Je potřeba čas na prověření alternativ a vypořádání zásadních připomínek Prahy 6. Hlavní město by nemělo opakovat chybu z roku 2012, kdy nebyly připomínky městských částí zapracovány a mnohé změny byly k horšímu," řekla zástupkyně starosty odpovědná za oblast dopravy Petra Kolínská (SZ).

Městské části vadí změny tras tramvají číslo 18, 20 a 22. Připomínky má i k úpravám autobusových linek, především u č. 174, kterou chce Ropid v úseku mezi Vypichem a Hradčanskou provozovat pouze v dopravní špičce, a linky č. 180, která už by neměla zajíždět na Vítězné náměstí.

V rámci změn po stejných trasách pojede v celé Praze jen sedm z 24 linek tramvají, přibudou dvě nové a jedna bude zrušena. Úpravy se dotknou také 54 ze 134 autobusových linek. Změny navazují na plánované otevření dalšího úseku metra A na západním okraji Prahy, kde přibudou stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Provoz tohoto úseku bude Prahu ročně stát 313 milionů korun.

Otevření nových stanic metra není jediným důvodem. "Vycházejí z vyhodnocení loňských průzkumů v tramvajích a autobusech a jejich obsazenosti. Zároveň jsme zohlednili i připomínky městských částí, které se při poslední velké změně nepodařilo zapracovat," řekl ČTK po oznámení změn mluvčí Ropid Filip Drápal.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist