Praha jedná o spolupráci ohledně Opencard s Českými drahami, Českou poštou, akciovou společností XT-Card a plzeňským dopravním podnikem.
Varianty řešení, které by bylo možné spustit od roku 2015, chce na začátku července předložit radě města primátor Tomáš Hudeček (TOP 09).
Společnost XT-Card uvedla, že přišla s plánem, který by během dvou měsíců zajistil kontinuitu Opencard. Krizová varianta by prý stála 50 milionů korun.
"Zmíněná nabídka zároveň dokládá, že nové řešení jízdného pro integrovaný dopravní systém hlavního města Prahy lze včetně všech práv, licencí i rozšířené funkcionality pořídit za 10 procent původní letošní nabídky ze strany společnosti EMS, kterou Praha dostala," uvedla XT-Card.
Podle generálního ředitele Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) Michala Krause společnost už pražskému magistrátu odpověděla na několik technických dotazů. "Ale říci v tuto chvíli, že je nějak nastavená nebo dohodnutá konkrétní forma spolupráce, tak to rozhodně ne, tomu tak není," řekl Kraus. O Plzeňskou kartu, jichž bylo za deset let fungování vydáno 327 tisíc, měla zájem Hanoj, s níž Plzeň na projektu rok spolupracovala, a kromě Prahy tři česká města.
Karta v Plzni slouží jako elektronická peněženka, dá se s ní platit parkovné nebo je jako identifikátor ve stravovacích a docházkových systémech v podnicích. Je s ní také možné platit vstupy do zoo nebo bazénu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.