Nova má za sebou zřejmě nejhorší rok v novodobé historii. Ačkoliv přesná čísla tržeb za prodej reklamy zatím nejsou k dispozici, rozhodnutí zdražit inzertní prostor až o 40 procent a zrušit slevy stálým zákazníkům ale podle průběžných výsledků mateřské CME skončilo fiaskem.
Nově klesají tržby z reklamy už několik let, nyní ale bude propad nejvýraznější. A úspory se odráží i v programu.
Televize už nevyrábí tolik vlastní tvorby jako dřív a omezila také nákup licencí k pořadům a seriálům ze zahraničí.
Zatímco ještě v roce utratila společnost CET 21, vlastník vysílací licence TV Nova, za výrobu pořadů a nákup licencí 2,1 miliardy korun, v letech 2011 a 2012 spadla částka pod 1,5 miliardy. A dá se očekávat, že v roce 2013 bylo číslo ještě nižší.
Zdroj dat: Výroční zprávy CET 21. Údaje za rok 2013 zatím nejsou k dispozici.
Nova tak hlavně pokračuje v natáčení dalších dílů už dříve vysílaných pořadů a seriálů. Sází především na ty z lékařského prostředí. Nové formáty naopak téměř nepřináší.
Z novinek se na podzim roku 2013 objevil jen sitcom PanMáma a vrátil se Prásk! s Výměnou manželek.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.