Technická správa komunikací vypracovala seznam míst, kde se v uplynulém roce stalo nejvíce nehod v Praze. Z křižovatek, na kterých se silnice protínají na jedné úrovni, jasně vede Vítězné náměstí v Dejvicích.

Jen loni se tam stalo šestatřicet nehod, při kterých se zranilo sedm lidí. Za posledních šest let tu pak došlo k 377 nehodám, při nichž zemřeli dva lidé.

„Jedná se dlouhodobě o velmi dopravně vytíženou křižovatku s tramvajovým provozem a velkým pohybem chodců,“ vysvětluje si množství nehod tiskový mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

Podívejte se na 10 nejrizikovějších křižovatek v Praze

Správa komunikací ke "kulaťáku" uvádí, že „zde jsou dlouhodobě vysoké absolutní počty nehod a zároveň i vysoká relativní nehodovost.“ To znamená, že je tam vysoká pravděpodobnost vzniku nehody vzhledem k počtu aut a délce úseku.

Na druhém místě končila křižovatka Pod Chodovem – Ryšavého, kde se v loňském roce stal 356 nehod. „Na křižovatce řidiči mezi sebou nedodržují bezpečné vzdálenosti,“ vysvětlil důvody vysokého počtu komisař dopravní policie Jan Straka.

Třetí příčku v počtu nehod na úrovňových křižovatkách za posledních šest let drží křížení u Tesca v ulici Kartouzská s 268 nehodami. „Křižovatka je u obchodního centra, vedou tam výjezdy z podzemních parkovišť i nájezd do Strahovského tunelu. Provoz je tu velmi silný,“ řekl Straka.

Počet nehod v Praze podle Straky odpovídá tomu, kolik se po hlavním městě pohybuje aut. Nejvíc nehod se stalo loni v Praze 4. Při téměř devatenácti stech střetů zemřeli tři lidé. Naopak nejméně, přesně osmdesát nehod, se stalo v Praze 16.

Hudeček: Situace se zlepšuje

Podle policejní statistiky se v hlavním městě stalo v uplynulém roce celkem osmnáct tisíc nehod. „Nehodovost v Praze klesá i ve vztahu k nárůstu dopravy, to znamená, že se situace v Praze zlepšuje. Nehodám vévodí několik kruhových objezdů, na které se zaměříme,“ řekl IHNED.cz primátor Tomáš Hudeček.

Podle něj z materiálů, které má společně s radními k dispozici, dosud nevyplynul společný jmenovatel míst s častými nehodami. V první řadě chce Hudeček uvolnit více peněz na preventivní opatření.

O jaká konkrétní opatření by se mělo jednat, ale Hudeček neprozradil. „Může jít o technické úpravy, úpravy dopravního režimu, zlepšení chování řidičů i osvětu mezi studenty,“ vyjmenoval za TSK Tomáš Mrázek.

Jak situaci na konkrétních místech zlepšit, promýšlí i policejní prezidium. „Na oddělení dopravního inženýrství děláme analýzu míst nehod, kde došlo k usmrcení. Zjišťujeme, co je tam špatně, jaké je tam dopravní značení a rozhledové podmínky. Na všech místech to ale dělat nemůžeme,“ dodal Straka.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist