Vyzkoušejte, co víte o legendární V3S.

Zkratka V3S znamená:

vojenský třínápravový speciál
varšavský třínápravový speciál podle vstupu Československa do Varšavské smlouvy
výrobní třírychlostní skříň podle revoluční převodovky

První sériová Praga V3S vyjela z továrny v roce:

v dubnu 1953
v září 1952
na počátku roku 1950

Motor T 912, který se od začátku montoval do V3S, mohl spalovat:

pouze naftu
naftu i benzin
naftu, benzin i letecký petrolej

Praga V3S má trvale poháněné:

všechny tři nápravy
obě zadní nápravy, přední se může připojit
pouze poslední nápravu, další dvě se připojují pro jízdu v těžkém terénu

Zařízení NOTEK umožňovalo:

jízdu v koloně a v noci
sledovat speciální televizní vysílání
diagnostikovat opotřebované součástky dřív, než se rozbijí

Praga V3S měla na silnici tabulkovou spotřebu (s třítunovým nákladem při rychlosti 42 km/h):

10 litrů na 100 km
19 litrů na 100 km
27 litrů na 100 km

Na podvozky Pragy V3S se nikdy nemontovaly:

protiletadlový dvojkanon ráže 30 mm
raketomet ráže 130 mm
těžké houfnice ráže 210 mm

Brodivost nákladního automobilu výrobce udával:

80 cm
120 cm
200 cm

Praga V3S má uzávěrky diferenciálu na:

všech poháněných nápravách
pouze na poslední nápravě
na obou zadních nápravách


 

ZKONTROLOVAT

Pozn.: Správné odpovědi se po zkontrolování podbarví zeleně.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist