Zprvu to vypadalo jako recese. Poté, co se přímá volba v Česku stala díky změně ústavy realitou, vznikla na Facebooku zdánlivě úsměvná skupina "Vladimír Franz prezidentem". Později se ale internetová iniciativa přeměnila na předvolební tým a Franz na podzim snadno získal téměř devadesát tisíc podpisů pro svou prezidentskou kandidaturu.

Internet v jeho kampani hrál přitom důležitou roli – právě mladou generaci a uživatele sociálních sítí oslovil nejvíc. Zacílil na voliče, pro které žádný z politických kandidátů nepřipadal z různých důvodů v úvahu, na mladé lidi, kteří v jeho boji o Pražský hrad stále viděli stopu původní recese.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se