Ještě donedávna byl v průzkumech jasným favoritem prezidentské volby Jan Fischer. Nyní ho ale už několikrát předstihl Miloš Zeman.

Podle marketingového odborníka Ondřeje Obluka ze společnosti Ogilvy & Mather za to může fakt, že Jan Fischer se úporně snaží zalíbit všem, zatímco jeho hlavní protivníci jsou názorově vymezení.

„Ve společných debatách všech kandidátů bude jen obtížně obhajovat svou pozici favorita. To, co bylo silnou stránkou ve startovací části kampaně, tedy že nikoho neodrazuje, se může otočit do minusu v přímém názorovém střetu,“ říká Obluk v rozhovoru pro IHNED.cz.

Marketingový specialista naopak u Fischera oceňuje povedené předvolební klipy.

Jaké voliče Jan Fischer oslovuje?

Vše nasvědčuje tomu, že Jan Fischer se pokouší oslovit téměř všechny. Na jeho projevech i kampani je vidět úporná snaha u nikoho si to nerozházet, nikoho neodradit případnými menšinovými stanovisky. Logicky proto na sebe nabaluje masu středo-levicově smýšlejících voličů, kteří nejsou ochotni investovat čas do studia volebních programů jednotlivých kandidátů a spíše podvědomě přijímají "bezpečný" názor davu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se