"Myjte si ruce, omývejte důkladně zeleninu a ovoce, na maso musíte mít zvláštní nože i prkénko, dezinfikujte, co se dá..", takové pokyny dostávají spotřebitelé v posledních dnech v souvislosti s epidemií smrtící E. coli. Logická úvaha ale vyvolá pochyby,  zda tato opatření stačí.

Kliky, madla, vozíky

V denodenním styku jsme přece s klikami od dveří, a to nejen těch v naší domácnosti. Na řadu přicházejí madla, držadla a opěrné tyče v autobusech, trolejbusech nebo tramvajích, stoly ve stravovacích zařízeních a v neposlední řadě madla nákupních vozíků v supermarketech a hypermarketech.

Právě jimi se zabývaly studie mikrobiologoů z několika zemí a jednoznačně prokázaly, že je nakupování jednou z jistých cest, jak se dostat do styku se stovkami kolonií bakterií. Nedávno publikovaná studie vědeckého týmu z Univerzity v Arizoně došla k alarmujícím závěrům. Testovala 85 vozíků v různých nákupních centrech a u 72 % vzorků prokázala přítomnost koliformních bakterií.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.