Dopravní koncepce ministra dopravy Víta Bárty (Věci veřejné) dostala další ránu: ostře se proti ní postavili občanští demokraté. Jejich odborná komise pro konkurenceschopnost navrhla, aby ji vláda vůbec neschválila
"Podle našich odborníků má koncepce nedostatky, které mohou vést k problémům v systému dopravních cest a ke snížení kvality dopravy," napsali občanští demokraté do tiskové zprávy.
ODS zkritizovala například to, že strategie počítá s financováním z evropských miliard, ačkoli není vůbec jasné, kolik prostředků na Českou republiku po roce 2013 připadne. Bártův materiál podle nich navíc vychází z řady „domněnek“ a není jasné, zda jsou jeho cíle realistické.
Praha proti Bártovi: Superstrategie je špatná, zapomněli jste na letiště i metro - čtěte ZDE
Ministerstvo dopravy odhalilo superplán. Už ví, co se bude stavět příštích 15 let - čtěte ZDE
"Podobný případ je také u PPP projektů, na které se v materiálu spoléhají, i přestože jejich rozjezd nebyl dořešen přijetím usnesení vlády a následně zákona," tvrdí místopředseda ODS Pavel Drobil.
Drobil dostal po odchodu z ministerstva životního prostředí na starost právě rozvoj odborných komisí občanských demokratů. Pověřil jej tím premiér a předseda strany Petr Nečas.
Bárta: Nemohu vyloučit, že přes ŘSD se financovaly politické strany - čtěte ZDE
Bártova čistka v Ředitelství silnic: Židle se kýve i pod manažery z ODS - čtěte ZDE
Občanští demokraté by se jejich prostřednictvím chtěli jednak hlasitěji vymezovat vůči nápadům koaličních partnerů z Věcí veřejných a TOP 09, jednak by si v nich chtěli vychovat nové politické tváře.
Pro dopravní superstrategii Víta Bárty je útok ODS dalším z řady neúspěchů. Včera materiál odsoudila rada hlavní města, tvrdé kritice ho vystavili i členové sněmovního hospodářského výboru.