Kdo je u vlády, má lepší možnost sebepropagace. To je letitá politická poučka. Platí to jak u vlády centrální, tak u vlády krajské či městské. Někdy k tomu dochází sofistikovaněji - třeba prezentací reforem či změněných zákonů. Jindy primitivněji - prostou reklamou.
 
Druhý příklad je přinejmenším sporný. Přistoupila k němu například Topolánkova vláda, která si po roce fungování zaplatila inzeráty v tisku a vydala dokonce brožurku o tom, co má za sebou. A z vesela to činí i na radnicích. Starostové zato utrácejí stovky tisíc, které by se jinak daly použít třeba na zateplení školek či opravy chodníků. Místo toho se opravy jen inzerují.
 
Komunální politici, kteří z erárních peněz hradí vlastní promo, nedělají nic nezákonného. Ale určitě jdou proti dobrým mravům. Zvlášť v době, kdy se ekonomika a veřejné rozpočty vzpamatovávají z ekonomické recese. Vždyť přece dobrá politikova práce by měla být vidět průběžně, ne jen týden před volbami.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist