Kdo je u vlády, má lepší možnost sebepropagace. To je letitá politická poučka. Platí to jak u vlády centrální, tak u vlády krajské či městské. Někdy k tomu dochází sofistikovaněji - třeba prezentací reforem či změněných zákonů. Jindy primitivněji - prostou reklamou.
 
Druhý příklad je přinejmenším sporný. Přistoupila k němu například Topolánkova vláda, která si po roce fungování zaplatila inzeráty v tisku a vydala dokonce brožurku o tom, co má za sebou. A z vesela to činí i na radnicích. Starostové zato utrácejí stovky tisíc, které by se jinak daly použít třeba na zateplení školek či opravy chodníků. Místo toho se opravy jen inzerují.
 
Komunální politici, kteří z erárních peněz hradí vlastní promo, nedělají nic nezákonného. Ale určitě jdou proti dobrým mravům. Zvlášť v době, kdy se ekonomika a veřejné rozpočty vzpamatovávají z ekonomické recese. Vždyť přece dobrá politikova práce by měla být vidět průběžně, ne jen týden před volbami.