Slamečka chce peníze také na údržbu silnic a rozšíření informačního systému na dálnicích. V rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury chce zajistit "dostatečný prostor pro modernizaci dálnice D1". Zaměří se také na přípravu hybridního mýtného systému a jeho rozšíření z dálnic.
Fond v problémech
Slamečka přešel do funkce ministra z pozice náměstka, kterým se stal letos v lednu po nástupu Petra Bendla do ministerské funkce. Od května 2007 je šéfem Státního fondu dopravní infrastruktury.
Právě fond dopravy se letos potýká s výpadkem daňových příjmů a mýtných plateb, celková ztráta by na konci roku mohla být 3,3 miliardy korun. Část původně plánovaného rozpočtu si navíc rozebraly jiné resorty.
Situací ve fondu dopravy, jehož rozpočet se aktuálně pohybuje kolem 100 miliard korun, se nedávno zabývala dosluhující Topolánkova vláda. Ta schválila půjčku přes osm miliard korun od Evropské investiční banky.
Česky zatím neumím
Slamečka má slovenské občanství a na veřejnosti se vyjadřuje výhradně slovensky. Jak uvedl, v nejbližší době si chce požádat o české občanství. "Moje čeština není zatím na takové úrovni, abych ji mohl veřejně používat," řekl Slamečka, který letos v červnu oslaví 50. narozeniny.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist